Maliye Bakanlığı, döviz cinsinden yeni bir iç borçlanmaya gidiyor. Bakanlık, 25 Haziran tarihinde Merkez Bankası aracılığıyla 6 milyon ABD Doları, 2 milyon Euro ve 12 milyon İngiliz Sterlini tutarında Devlet İç Borçlanma Senedi (DİBS) ihalesi düzenleyecek.

İhale kapsamında sağlanacak finansmanın, SWAP işlemleri yoluyla Türk lirasına çevrilerek kamu finansmanında kullanılması planlanıyor.

Böylece Hazine, döviz cinsinden borçlanarak elde edeceği kaynağı TL’ye dönüştürüp iç piyasadaki finansman ihtiyacını karşılamayı hedefliyor.